Retribution Unit
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van 1 naar 99 Agility

Ga naar beneden

Van 1 naar 99 Agility Empty Van 1 naar 99 Agility

Bericht  Blackpearl84 zo aug 17 2008, 10:37

Waarom Agility trainen?

Agility is handig voor meerdere dingen: het meest bekende feitje is dat je run energy er sneller door restored. Op level 1 agility duurt dit 5 minuten, van 0 naar 100%. Op 99 agility duurt dit ongeveer anderhalf minuut, een stuk sneller dus! Je hebt ook agility nodig voor bepaalde quests, voor Monkey Madness bijvoorbeeld (Voor een required quest) en als je zo'n handig zamorak/saradomin/guthix boekje wilt zul je toch echt 35 moeten halen! Ook is Agility vereist als je de "Barrow Gloves" wilt halen, omdat je daarvoor elk onderdeel van Recipe for Disaster moet hebben gedaan en voor 1tje moet je Ape Atoll Agility Course kunnen doen! Als laatste is agility natuurlijk zeer handig en nodig voor bepaalde shortcuts: Wil je naar de Saradomin boss van godwars? Zul je toch echt 70 agility moeten halen! Er zijn ook veel shortcuts voor slayer, in de slayer tower, taverly dungeon en de slayer dungeon.

Level 1-35: Gnome Stronghold

Van 1 naar 99 Agility Ag1ot9

Op level 1 is er maar 1 course waar je kan trainen. Je hebt voor deze course geen quests nodig (Tree gnome village zou handig zijn om er te komen) deze course is uiteraad ook geschikt voor lvl 3s want je krijgt geen schade en je kan ook niet vallen. per rondje krijg je 86.5 xp dus voor level 35 moet je ongeveer 260 rondjes doen. Dit is de makkelijkste en redelijk snelle manier om 35 agility te halen. Vroeger was de Toy-Mouse sneller, alleen JaGeX heeft de xp van 15 per muis veranderd naar 3 dus dit is niet meer voordelig!

lvl 35-52: Barbarian Outpost
Je hoeft dit niet perse te doen tot level 52, zie notes.

Van 1 naar 99 Agility Ag2ps7

Op level 35 kun je Agility gaan trainen op de barbarian outpost course als je de Barcrawl miniquest hebt gedaan, deze is niet zo moelijk, hetkan alleen wel eventjes duren! Deze course is ook nog geschikt op lvl 3s enzovoort. Je kan wel vallen op deze course waardoor je schade krijgt en food vereist is. Je zal niet veel nodig hebben want je valt niet veel @ lvl 35. Ik heb dit zelf ook gedaan op m'n lvl 3 skiller! Per rondje krijg je 153.2 xp dus moet je ongeveer 660 rondjes doen voor level 52.

NOTES: Op level 40 kun je de high obstacles doen in Brimhaven. je krijgt hiervoor niet veel xp maar je krijgt tickets die je kunt inruilen voor meer xp. Je valt daar nog veel op level 40 dus raad ik het niet aan, je kan altijd even kijken, of als je rond de level 45 bent. Ik kan niet echt zeggen wat het beste is, want je moet het zelf ook leuk vinden!

Brimhaven: Optioneel

Van 1 naar 99 Agility Ag3zy9

Zoals ik al eerder postte vind ik Brimhaven optioneel, want soms kan het irritant zijn! Ik zal een korte uitleg geven.
In de arena draait het erom dat je de juiste pillar op tijd moet aanraken, dit is niet zo makkelijk want er zitten allemaal Agility obstakels in de weg! Deze obstakels geven ook Agility xp maar lang niet zoveel als de tickets die je er kan krijgen! als je de arena in gaat zul je dit zien:
Van 1 naar 99 Agility Ag4ti2
Dit betekent dat je nog geen 1 pillar hebt aangetikt, je zal een pijl zien op die minimap waar de pilar is die je moet aanraken, dit klinkt simpel maar na een tijdje moet je een andere pillar aanraken! Als het je gelukt is om een pilar aan te raken zal de indicator groen worden, dat betekent dat je bij elk volgende pilar die je aanraakt, zolang de indictator groen is, een ticket krijgt, als je niet op tijd bent zal de indicator weer rood worden! De tickets kun je voor meerdere dingen inleveren maar ik houd het bij agility xp:

1 ticket: 240 xp
10 tickets: 248 xp per ticket
25 tickets: 260 xp per ticket
100 tickets: 280 xp per ticket
1000 tickets: 320 xp per ticket

Het is dus het beste als je zoveel mogelijk verzamelt!
In principe zou je dus vanaf level 40 tot level 75 brimhaven moeten doen. Dit kan alleen best wel stressvol zijn en niet iedereen zal 't leuk vinden dus daarom zijn er meerdere opties die ik zal behandelen, zoals de Wilderness course, ape atoll etc.
VOOR LOW LVLS/SKILLERS: Brimhaven is best te doen op 10 hp! Je zal zo'n 30-50 tickets per inventory met food krijgen, de obstakels hitten 2. Als je 10 hp bent houdt je dus hp ALTIJD boven de 2.

52-70: Wilderness Course

Van 1 naar 99 Agility Ag5se8

Als je niet besloten hebt om te trainen in Brimhaven is het beste de Wilderness Course als je level 52 bent. Deze course ligt in de hoogste levels van de Wilderness dus er zijn ook Revenants.. Dit maakt het er niet makkelijker op en het schijnt dat ze soms ook op de course komen. Maar daarom is deze course nog wel goed genoeg om er te trainen! Sterker nog: low lvls, dus ook lvl 3 skillers, kunnen hier prima trainen, want meestal zijn het high level revenants in dit gebied die lvl 3s niet kunnen aanvallen. Het is vereist om food mee te nemen en een knife, dan kun je banken bij Mage Arena. je krijgt 571.4 xp per rondje dus je zal ongeveer 1075 rondjes moeten doen voor 70 Agility. Zover ik weet is dit het beste voor level 3 skillers dus zullen die dit tot level 99 moeten doen.

70-99: Ape Atoll Agility Course

Van 1 naar 99 Agility Ag6uy7

Vanaf level 70 agility biedt Ape Atoll meer voordelen dan de Wilderness Course: je valt er minder, meer xp per ronde en je hebt geen last van Revenants EN randoms, omdat je een aapje bent. Om deze course te doen moet je Monkey Madness hebben gedaan en een Ninja Monkey GreeGree hebben. Het is ook handig als je de Ape Atoll teleport kan voor het banken. Als je eenmaal 75 agility hebt gehaald val je er nooit meer dus kun je super energy potions meenemen zodat je kan blijven rennen en dus meer xp per uur kan doen! (Ik raad aan om 8-12 super energies mee te nemen op level 70, je valt dan al weinig dus het is het wel waard). Super energies zijn NIET nodig, het helpt alleen wel veel! je krijgt 580 xp per rondje dus je zal 21,202 rondjes moeten doen voor level 99 agility!

99 Agility!
Grats man, goed gedaan! Je hebt een van de zeldzamere 99 skills in RuneScape gehaald! Haal die cape in Brimhaven en doe die emote!

F.A.Q

Q: Hoelang duurt 1-99 Agility?
A: Dit hangt heel erg af van waar je traint en welk food je gebruikt en of je super energies gebruikt enzovoort. Met 3 uur per dag DENK ik dat je in 16 weken level 99 kan zijn.

Q: Was de toy mouse niet veel sneller dan de Gnome Stronghold Course?
A: Niet meer, normaal gaf een toy mouse 15 xp, nu veel minder (3 of 1.5 per muis) dus is het niet meer voordelig om op deze manier te trainen.

Blackpearl84
Skeleton (level-18)
Skeleton (level-18)

Aantal berichten : 114
Leeftijd : 31
Location : Noord Brabant | Deurne
Combat level: : 111
F2P Combat : 106
Registration date : 09-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum